Tuesday, December 29, 2009

Accountant in Training!!

Waktu pulun nak menghabiskan kerja hari tu, huda pun ikut sama ke ofis..semua mainan dia saya angkut sama...kononnya taknak bagi dia boring...tapi, at last, nak jugak duduk kat ummi dia..so, terpaksala cek bayaran sambil memegang huda...


Tapi, dengan syarat...huda pun nak kena pegang kertas jugak...if not..maka koyakla baucar-baucar orang lain...hehe..anak saya ni memang sgt teruja terhadap kertas dan plastik...Nampak steady je dia tgk monitor komputer tu kan...hehe


Pastu bila dah penat, kami biarkan huda bergolek-golek atas tilam yang dibentangkan tikar... sempat lagi dia posing apabila abah dia amik gambo...nasib baik amik gambo dgn handset, kalo tak mesti dia buat muka pelik...hehe..

Nasib baik huda tak banyak ragam...merengek2 dan lastly tertido...
Waktu malam plak...dia sanggup taknak tido walaupun dah mengantuk...nape ek? budak2 suka tahan mata dia kan asalkan dia dapat main..


dia pun nak menulis dan menghentak-hentak pen dan kertas atas meja...sambil mengesot laju atas meja tu..mentang-mentangla meja tu licin...hehe...

mula-mula memang excited la ..tapi tak lama je, dah mengamuk nak pegang mouse dan memicit-micit keyboard...Anyway...buat kerja dengan ditemani anak tetap membuatkan hati kita jadi lebih tenang...banyak macammane pun tak stress..asalkan suami anda ada untuk memujuk dan menyalin lampin anak anda bila2 perlu...

Yang penting keje kena ikhlas...tensen pun, senyum je la...kena pekik pun, jauhkan je la gagang telefon dari telinga anda...haha..

4 comments:

Nurul Affendi said...

huda yang sgt kiut!!
memang dah naseb dunia kan...
orang yg name huda mesti kiut!
haha~
kannnnn hudaaa.......!!

Ummu Adnin said...

Nurul: kalau panggil huda memang kiut...kalo panggil nurul mesti kureng skit...haha...Tapi, anak ko nanti kalo letak nama ada fad mesti lagi kiut..kompem!

Aliff Imran said...

fad..wah..awal-awal lg da training anak jd akauntan..
aku xnk training anak aku jd DPP..cukuplah aku jer jd loyer ni..(aku akan make sure anak aku jd N'GINEER) hahaahah

nadmin adalah suami yg setia menunggu isterinya..bagus..bagus...

Ummu Adnin said...

mamanoa : nora...actually tgk anak ko ada iras2 loyer gak la...haha..

Sebenarnya loyer ke, akauntan ke..engineer ke..asal ko ni 41...keje kite sama jer..haha (lepas aku tgk gambar fail dlm blog ko sama byk ngn fail atas meja aku...haha)

Nak suh huda bisnes je pasni...haha..aku pencen cepat!