Thursday, October 28, 2010

Lagu Family

Huda sangat suka pada Barney..bila nampak je kartun Barney ni, dia akan ngangakan mulut besar dan buat muka geram..macam tu jugak dia buat kalau nampak kucing..hehe



Setiap kali nampak cerita Barney di TV, dia akan bagi tumpuan..cerita Barney ni, setiap hari Sabtu pagi..ada motif dan pengajaran yang elok di beri pada kanak-kanak..ok la, dari cerita Ben 10 dan Doraemon tu..hehe..

Dan yang menariknya, huda sangat suka lagu Barney ni..kalau dalam cerita Barney, diorang akan nyanyi lagu versi ni..

"I love you, You love me, We're best friends like friends should be, With a great big hug, And a kiss from me to you, Won't you say you love me too?"

Tapi, ada lagi satu versi untuk family, saya selalu nyanyi lagu ni...

I love you, You love me, We're a happy family, with a great big hug, and a kiss from me to you, Won't you say you love me too?

Huda bila dengar lagu ni, terus bangun dan goyangkan badannya..bila dalam kereta, dia akan pandang en. suami dan panggil.."aabbahhh.." rupanya, dia nak en.suami pun nyanyi sama..bila kami nyanyi sama2, huda akan tersenyum je..

So, start dari reaksi dia yang sebegitu, saya sentiasa nyanyi lagu ni pada huda..sebagai lagu famili..hehe..bilalah agaknya dapat belikan patung Barney ni pada huda yer..

p/s - Bila huda nak panggil 'ummi' ni..huhu

2 comments:

Nurul Affendi said...

mmg lagu barney tu sebut we're happy family utk 1st verse kan?? utk yg 2nd verse tu baru die sebut we're best fwen like fwen shud be..kan??

meh blutut lagu barney ngn aku!

ps: anak akak tiri pon suke barney. fevret katenye! wakakak~

Ummu Adnin said...

aa la wei..baru perasan tgk haritu..dua-dua versi Barney nyanyi..meh bagi aku..nak lagu tu..